« Home | Riziko » | Osnovana nemačka Piratska Partija » | Pokretanje dva X servera » | Mitovi, laži i istine o Linux kernelu » | Produktivniji GMail » | SS država » | Kasetaš » | Relay web radija » | Ripovanje radija... » | Programerska hijerarhija » 

18 September, 2006 

MENsa

Nešto neozbiljno razmišljam da se testiram u Mensi. Ne znam, fix ideja, šta li, ali me zanima šta kaže standardni test koji će izmeriti veštačku veličinu - koeficijent inteligencije. I obišao sam onda Mensin sajt, da se, jelte, informišem. I evo šta kažu za inteligenciju:
Objašnjenje fenomena inteligencije zahtevalo bi puno prostora. Postoje psihometrijske metode za određivanje koeficijenta, kao i razni kriterijumi koje uzimamo u obzir kada vršimo merenje. Grubo rečeno koeficijent inteligencije predstavlja količnik vaših sposobnosti prikazanih na testu i životne dobi. Prosečne ljudske osobe imaju IQ izmedu 90 i 110. Nadarenima se smatraju oni čiji se IQ nalazi između 120 i 140 po Katelovoj skali. Svi rezultati preko 140 predstavljaju izuzetno inteligentne osobe.
Pa dobro, nije da na Internetu fali prostora, ali pretpostavljam da se o fenomenu inteligencije (ne znam zašto je to fenomen, svi imamo nešto te inteligencije) mogu informisati drugde. No, ne bih da budem cediplaka, ali pregledajući sajt - malkice mi se čini kao neko elitističko društvo, a to mi se ne sviđa. Te ću, možda, samo testirati se, bez namere da se pridružim Mensi, mada verovatno to ni neću biti u stanju - sumnjam da sam nešto posebno izuzetno inteligentan.

No, gledajući šta inteligentne osobe rade, doima se prilično zanimljivo - u pitanju je zabava! Fun, fun, fun!

Pratiću stranicu sa informacijama o testiranju, pa ko zna; možda se i usudim da me izmere.

No, čitajući i informišući se kod inteligentnih ljudi, pade mi na pamet (ili, pade mi na inteligenciju) jedna izjava Stivena Hokinga koju pročitah pre nekog vremena:
People who boast about their IQ are losers.
Amen.

Све које сам упознао а чланови су Менсе, карактерише приметна доза елитизма. Стекао сам сличан утисак и о самој организацији, бар оној у Београду.

На све то треба додати да интелигенцију никако не сматрам ваљаним мерилом за било шта од практичне вредности. ;)

Post a Comment