« Home | Osevežen sajt » | I veliki greše » | Cracking in a nutshell » | Intervju LinuxP2P sajta sa Ričardom Stolmanom » | "Nesrazmerno trošimo za Novu godinu, ali to je sve... » | Not de.licio.us but de.lirio.us » | Zero digg » | Linux wiki » | FreeBSD i LinuxDCPP » | Novi blog » 

08 July, 2006 

Laži me laži...

Prolazim, slučajno naravno, pored neke banke, nemam pojma kako se zove, i ugledam silne postere koji su za temu imali kredite.

Interesantno je obratiti pažnju na ove gluposti. Šarene posteri sa nasmejanim ljudima ispod/iznad kojih je napisana neka "dubokoumna" poruka.

I pored svog zdravog razuma, krediti se uzimaju masovno, a evo šta nam poručuju poruke sa postera:

"Mi kad kažemo, mi odobrimo"

Ajde? Ovo je zaista glupost. "Ja kad podrignem, najeo sam se".

"Srećom pa je imam"

Naravno, misli na kreditnu karticu, što se nedvosmisleno može zaključiti iz slike. Prisustvovao sam sceni kada je mušterija pokušala da plati kreditnom karticom u marketu, a radnica za kasom je uporno kucala pogrešan pin broj. Cela scena je potrajala petnaestak minuta i nije bila rešena sve dok nije došla pomoć od koleginice koja je zaključila da je pin broj pogrešan. Sa onom vrućinom i dugačkim redom iza, mislim da je ta mušterija mislila pre "nažalost što je imam", ili "srećom pa sam debil".

Radnica kuca PIN? Zar nije pravilo da vlasnik kartice sam ukuca (tajno) PIN broj, kako ga niko ne bi saznao, pogotovo što se korišćenjem PIN-a nedvosmisleno potvrđuje da ste vi vlasnik kartice kada plaćate (za razliku od potpisa na računu, koji može da se ospori grafološkom analizom na sudu)? Je li u pitanju greška u tekstu, ili građani ne samo što ne znaju ništa o bankarstvu, ne znaju ni da čitaju (uputstvo za karticu)...

Kao što napisah, radnica je kucala PIN... Sad, ja ne znam toliko mnogo o bezgotovinskom plaćanju, te mi taj postupak nije bio čudan.

Post a Comment